تجربه یک حس مشترک

امروز سر کلاس داشتن از بچه های جانباز ها و شهدا حرف می زدن

یک پسری بلند شد یعنی یکی از آقایون کلاس

اومد که در مورد جانباز و شهید حرف بزنه

گفت بچه های جانبازان و شهیدان عقده محبت پدر دارند

گفت من به چشم خودم بچه های شهید که از اقوام خودم بودن رو دیدم که چطوری با حسرت می پریدن توی بغل بابام و بهش می گفتن دایی

با وجودی که دایی شون نبوده بچه های خواهر خانمش بودن

یا حتی از بچه ای حرف زد که وقتی پدرش شهید شده توی دل مامانش بوده و هنوز دنیا نیومده بوده

وقتی دنیا میاد باباش رو ندیده بوده و به این آقا می گفته من اصلا نمی دونم شما در مورد پدر که حرف می زنید در مورد چی حرف می زنید

یک لحظه برگشتم به خودم

من نمی خوام آدم عقده ای باشم یعنی نمی خوام کسی فکر کنه و عقده محبت و عقده نبودن پدر رو دارم

البته یعنی این حرف رو به حسرت بدل کنیم بهتره

بله منم حسرت نبودنش رو دارم

اما لااقل من ازش خاطره دارم اما این طفلکی ها هیچ خاطره ای ازش ندارن

منم به جدیت کامل می خوام کسی باشه که مثل کوه پشتم باشه و من اون شخص رو پدر خودم صداش کنم

یا حتی اینم اشاره کرد که دختر خاله اش روز عروسی اش چون پدرش شهید شده بوده اصلا خوشحال نبوده و می گفته اگه بابام بود خیلی بهتر بود

بعد ها هم از عروسی اش به عنوان یک روز خوش تعریف نمی کرده

روی اعصابم خیلی تاثیر منفی گذاشت چی می خواد بشه آینده ی من؟ و امثال من

تازه به نظر من بچه های شهدا و جانبازان خیلی قوی هستند که فقط به نزدیکانشون اینا را می گن

من که همه جا جار می زنم فکر کنم فقط خواجه حافظ شیراز ندونه که من چقد بابامو دوست داشتم و چقد کمش دارم

خدایا العفو

نظرات 5 + ارسال نظر
ناصحی چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 18:25 http://webgardi37.blogfa.com/

سلام
روح همه شون شاد و یادشون گرامی
حق داری خیلی سخته ولی چه میشه کرد این هم تقدیره .

سلام
بله اینم تقدیر منه

طرح قرائت سوره قدر به نیت:
شادی روح شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم

آمرزش اموات و سلامتی مومنین و مومنات ، پیروزی حق بر باطل در سراسر گیتی ، و موفقیت روز افزون و

حاجتروایی جوانان و نوجوانان ارزشمند ایران اسلامی در همه امورات زندگی ( منتظر حضور و شرکت خداپسندانه

شما بزرگواران هستیم . در پناه حق خادم شما هوشمند

سلام بزرگوار
ممنون سر زدید اومدم خدمتتون

صمد آقا سه‌شنبه 8 دی 1394 ساعت 13:11 http://samadagha.blogfa.com/

درسته که نداشتن پدر و مادر غم بزرگیه .درسته که نبود اونا خیلی میتونه رو زندگی آدم تاثیر داشته باشه. اما نباید همه ی زندگیمون رو بخاطر اون از بین ببریم. نباید این بهانه ای برای زندگی نکردن آدم بشه. خیلی از کسانی که پدر و مادرشون رو ازدست دادن به جاهای خیلی بالایی رسیدن. چندین فرزند شهید هستند که به مراتب بالایی رسیدن و بسیار موفق بودن. خیلی از آدم هایی هم هستند که با اینکه هم پدر داشتند و هم مادر به بدبختی و فلاکت افتادن.
اینکه بشینیم و فکر کنیم که اگر فلان اتفاق بیفته و فلان بدبحتی پیش بیاد من چی میشم و چه جور میشه و ... همش و همش فقط بخاطر نداشتن ایمان و اعتماد به نفسه.
متاسفانه باید بگم خیلی از ما ها فقط از روی ترس خدا رو می پرستیم و لی واقعن به اون اعتقاد نداریم واز قدرت هایی که خدا به ما داده بی خبریم و فقط نشستیم مثل این گدا های بدبخت بیچاره میگیم خدایا بده خدایا این کار و بکن خدا یا اون کارو بکن . مگه خدا نوکر ماست که با او اینگونه حرف می زنیم؟!
خدا به ما قدرت داده عقل داده معرفت داده تا کار کنیم تا زندگی کنیم تا فکر کنیم و بیندیشیم اما ما فقط مثل ... نشستیم و زوزه می کشیم و گریه می کنیم و مثل ... تو گل فرو رفتیم ودور و برخودمون رو با کثافات و خرافات پر کردیم .
قدرت انسان خیلی خیلی بالاتر از این حرفاست که ما فکر میکنیم .
اگر ما به خدا و جهان دیگر اعتقاد داریم و اعتقاد داریم که روح انسانها در دنیای دیگر و دنیای لایزال باقی می مونه و این دنیا فانی و گذراست پس این ادا اصولا بی معنیه . این هافقط از بی اعتقادی ما نسبت به خداست .

ممنون بله درسته

شنگول آباد سه‌شنبه 8 دی 1394 ساعت 00:55 http://jameolmozakhrafat.blogsky.com/

سلام .خانم من خواهرشهیده وخودم معلم هستم نزدیک به ده سال دردبیرستان شاهددرس دادم به همین دلیل بابچه های شهداوجانبازان ومشکلاتشان به نظرم کمی آشناترم.
درودبرشما

سلام عمو جان
ممنون از توضیح تون

شنگول آباد سه‌شنبه 8 دی 1394 ساعت 00:39 http://jameolmozakhrafat.blogsky.com/

درودبرشماورحمت خدابرشهیدان وهزاران درودبرجانبازان .ازنزدیک بامشکلات این خانواده های معظم آشناهستم ونوشته های شماروخوب درک می کنم

سلام
می شه کمی توضیح بدید در مورد آشنایی تون با این خانواده های گرامی؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.